Innoveer alleen als dat bij jou past
Genoeg nieuwe kansen voor innovatie in de toekomst dus. Toch gaat Martijn niet met élke trend en ontwikkeling mee. “De trend die je op dit moment ziet in onze branche is toch wel ‘groter is beter’: de combinatie van verschillende activiteiten onder één dak op een grote locatie. Steeds meer collega-ondernemers lijken deze afslag te nemen,” vertelt hij. Maar toch kan Martijn zelf niets met deze ontwikkeling. “Er is weinig ruimte binnen ons bedrijf om ons aanbod van activiteiten te vergroten. Daarom hebben we ingezet om wát wij doen, gewoon goed te doen. We proberen de plek die we hebben zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Dit heeft er al voor gezorgd dat we na de coronaperiode in een behoorlijke groei zijn terechtgekomen. Kortom: innoveer alleen als dat bij jouw bedrijf past.”

Martijn wil tot slot een boodschap overbrengen aan alle ondernemers in het land: blijven innoveren is belangrijk, maar focussen op de mensen die er het meest toe doen in je bedrijf is cruciaal. "Als bedrijf, in welke branche dan ook, heb je twee belangrijke assets: je gasten en je medewerkers. Zorg er als ondernemer te allen tijde voor dat je deze twee centraal stelt bij alles wat je doet. Want als jij goed bent voor je werknemers, zullen zij goed zijn voor je gasten."

“Van bedrijfsfeesten en teamuitjes, tot vrijgezellenfeesten en familie-uitjes. Grote groepen, kleine groepen, jongelui en senioren. Bowlen is voor alle generaties. En dat is meteen de kracht van het spelletje.”

De kunst van goede processen
Naast innoveren om de gastbeleving te verbeteren, heeft Martijn de afgelopen jaren ook flinke stappen gezet om interne processen te verbeteren. “Denk bijvoorbeeld aan routing en automatisering van boekhoud- en reserveringsprocessen. Maar ook hele simpele dingen als een glazenspoelmachine. Wat dat apparaat voor een rust heeft gezorgd in onze organisatie is bijna niet uit te leggen!” vertelt hij glunderend. Hoe Martijns zaak in de toekomst kan blijven innoveren? “Dat is nu nog moeilijk te zeggen, maar er komt vanzelf weer iets op ons pad waar we mee aan de slag gaan om de gastbeleving én het werkplezier van onze medewerkers te verbeteren.”

Bowlen is voor iedereen
Martijns keuzes in innovatie hebben gezorgd voor een efficiënt, uniek en toekomstbestendig bedrijf. En dat ziet hij terug in zijn klantcijfers. “Gasten bezoeken ons frequent en onze arrangementen worden allemaal veel gekozen,” legt hij uit. Omdat Martijns bowlingconcept veel verschillende doelgroepen aanspreekt, ontvangt hij ook een grote verscheidenheid van groepen: “Van bedrijfsfeesten en teamuitjes, tot vrijgezellenfeesten en familie-uitjes. Grote groepen, kleine groepen, jongelui en senioren. Bowlen is voor alle generaties. En dat is meteen de kracht van het spelletje.”

Ondernemen in de grensregio
Martijns gasten komen ook nog eens uit allerlei verschillende plaatsen. “Dat we gevestigd zijn in een grensregio maakt het ondernemen niet heel veel anders. Behalve dat er steeds hard wordt gelachen zodra mijn Duits weer op de proef wordt gesteld,” vertelt hij lachend. “We ontvangen namelijk veel buitenlandse gasten, voornamelijk Duitsers, tijdens vakantieperiodes.” Maar ondanks de drukte, merkt Martijn wel verschil in de seizoenen. “In tegenstelling tot veel natte horeca, ligt ons hoogseizoen in de winterperiode. Het is een vast gegeven dat men tijdens de zomerdagen niet op zoek gaat naar een binnenactiviteit. Dat hier nog kansen liggen is zeker waar, dus hier gaan we in de toekomst mee aan de slag.”

Restaurant Bowling Venray 2.0
Martijn heeft misschien een klein bedrijf in de grensregio, maar denkt groots: “Op zich hebben we niet zo’n grote zaak. Met slechts acht bowlingbanen en verder weinig andere activiteiten, behoren we tot de kleinere bowlinghuizen in het land. Toch hebben we ons weten te onderscheiden door onze ambiance. Om onze gasten de beste gastbeleving te kunnen bieden, hebben we ons bedrijf in de coronaperiode volledig verbouwd, in een nieuw jasje gestoken en goed nagedacht over ons aanbod.” Martijn heeft ervoor gekozen om zijn zaak in te richten als een uitgaansgelegenheid met veel sfeer, goede verlichting en een kwalitatief goed aanbod van hapjes en drankjes, zoals cocktails en hippe speciaalbieren. Ook mogen de gasten goede en storingsvrije bowlingbanen, fijne bowlingballen en nette frisse bowlingschoenen verwachten. “Het resultaat: Restaurant Bowling Venray 2.0. De uitstraling van het bedrijf sluit nu nog beter aan bij onze visie en wat we doen, de tijd waar we in leven en de vraag van onze gasten. We kunnen nu voldoen aan de totaalbeleving waarvan wij denken dat de gast van vandaag ernaar op zoek is.”

Uniek foodconcept
Het bowlinghuis van Martijn is niet alleen onderscheidend dankzij de ambiance, maar ook vanwege het unieke foodconcept. “Waar veel bowlinghuizen alleen een grill-concept bieden, gaan wij een stapje verder,” legt Martijn uit. “Met een uitgebreide keuken bieden we verschillende arrangementen. Deze arrangementen zijn vrijwel allemaal gericht op de combinatie bowlen-eten. Van à la carte tot menu’s, van tapas tot mixed grill en van buffetten tot het klassieke tafel-grillconcept. We hebben het allemaal.” Martijn ziet zijn zaak dan ook graag als een restaurant met bowling, in plaats van een bowlinghuis met een restaurant.

Restaurant Bowling Venray bestaat al bijna 45 jaar. In 2013 heeft Martijn het stokje van zijn ouders overgenomen en sindsdien is hij samen met zijn moeder mede-eigenaar van zijn bowlinghuis. Martijn: “Mijn ouders hebben het fundament gelegd waar ik vandaag de dag op verder bouw.”

De appel valt niet ver van de boom
Martijns passie voor gastvrijheid komt dus niet van een vreemde. “Men zegt wel eens ‘de appel valt niet ver van de boom’ en dat is in ons geval niet anders,” aldus Martijn. Als jonge knaap groeide hij op in het bedrijf van zijn ouders, waar de interesse voor de horeca al vroeg werd gewekt. En die interesse is ook nu nog onverminderd groot. “De horeca is niet voor iedereen weggelegd, maar ik denk dat we het mooiste vak uitoefenen dat er is”, vertelt Martijn. “De horeca is de ziel van de maatschappij. Een plek waar mensen komen voor ontspanning, vertier en gezelligheid. We zijn trots dan we daaraan kunnen bijdragen.”

‘Bowlen is eigenlijk maar een suffe activiteit’
Martijn streeft er voortdurend naar om de bowlingervaring voor zijn gasten te verbeteren. En niet zonder reden: “Het is wellicht vreemd om van een bowlingexploitant te horen, maar bowlen op zich is eigenlijk maar een suffe activiteit. Kleed het helemaal uit, haal alle randzaken weg en er blijft niet zoveel over. Het is dus belangrijk dat je jouw bowlinghuis op de juiste manier aankleedt.” En daar besteedt Martijn veel aandacht aan. “Natuurlijk hebben we het standaard aanbod van het biertje, de cocktail, de biefstuk en vertier in de vorm van een uurtje bowlen. Maar wat we écht aanbieden is een stukje beleving. En kleine geluksmomenten voor onze gasten. Mensen komen voor een complete ervaring van een middag of avond uit. En die kunnen we hen bieden door onze aandacht en vakbekwaamheid.”

Martijn Magermans over Restaurant
Bowling Venray 2.0
Innovatie in de bowlingbranche

Bowlen is een sport die de tand des tijds heeft doorstaan en nog steeds veel populariteit geniet. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bowlingbedrijf onderscheidend, vernieuwend en actueel blijft? We spreken met Martijn Magermans van Restaurant Bowling Venray over zijn innovatieve bowlinghuis en -restaurant. 

Scroll naar beneden

Innoveer alleen als dat bij jou past
Genoeg nieuwe kansen voor innovatie in de toekomst dus. Toch gaat Martijn niet met élke trend en ontwikkeling mee. “De trend die je op dit moment ziet in onze branche is toch wel ‘groter is beter’: de combinatie van verschillende activiteiten onder één dak op een grote locatie. Steeds meer collega-ondernemers lijken deze afslag te nemen,” vertelt hij. Maar toch kan Martijn zelf niets met deze ontwikkeling. “Er is weinig ruimte binnen ons bedrijf om ons aanbod van activiteiten te vergroten. Daarom hebben we ingezet om wát wij doen, gewoon goed te doen. We proberen de plek die we hebben zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Dit heeft er al voor gezorgd dat we na de coronaperiode in een behoorlijke groei zijn terechtgekomen. Kortom: innoveer alleen als dat bij jouw bedrijf past.”

Martijn wil tot slot een boodschap overbrengen aan alle ondernemers in het land: blijven innoveren is belangrijk, maar focussen op de mensen die er het meest toe doen in je bedrijf is cruciaal. "Als bedrijf, in welke branche dan ook, heb je twee belangrijke assets: je gasten en je medewerkers. Zorg er als ondernemer te allen tijde voor dat je deze twee centraal stelt bij alles wat je doet. Want als jij goed bent voor je werknemers, zullen zij goed zijn voor je gasten."

De kunst van goede processen
Naast innoveren om de gastbeleving te verbeteren, heeft Martijn de afgelopen jaren ook flinke stappen gezet om interne processen te verbeteren. “Denk bijvoorbeeld aan routing en automatisering van boekhoud- en reserveringsprocessen. Maar ook hele simpele dingen als een glazenspoelmachine. Wat dat apparaat voor een rust heeft gezorgd in onze organisatie is bijna niet uit te leggen!” vertelt hij glunderend. Hoe Martijns zaak in de toekomst kan blijven innoveren? “Dat is nu nog moeilijk te zeggen, maar er komt vanzelf weer iets op ons pad waar we mee aan de slag gaan om de gastbeleving én het werkplezier van onze medewerkers te verbeteren.”

Bowlen is voor iedereen
Martijns keuzes in innovatie hebben gezorgd voor een efficiënt, uniek en toekomstbestendig bedrijf. En dat ziet hij terug in zijn klantcijfers. “Gasten bezoeken ons frequent en onze arrangementen worden allemaal veel gekozen,” legt hij uit. Omdat Martijns bowlingconcept veel verschillende doelgroepen aanspreekt, ontvangt hij ook een grote verscheidenheid van groepen: “Van bedrijfsfeesten en teamuitjes, tot vrijgezellenfeesten en familie-uitjes. Grote groepen, kleine groepen, jongelui en senioren. Bowlen is voor alle generaties. En dat is meteen de kracht van het spelletje.”

Ondernemen in de grensregio
Martijns gasten komen ook nog eens uit allerlei verschillende plaatsen. “Dat we gevestigd zijn in een grensregio maakt het ondernemen niet heel veel anders. Behalve dat er steeds hard wordt gelachen zodra mijn Duits weer op de proef wordt gesteld,” vertelt hij lachend. “We ontvangen namelijk veel buitenlandse gasten, voornamelijk Duitsers, tijdens vakantieperiodes.” Maar ondanks de drukte, merkt Martijn wel verschil in de seizoenen. “In tegenstelling tot veel natte horeca, ligt ons hoogseizoen in de winterperiode. Het is een vast gegeven dat men tijdens de zomerdagen niet op zoek gaat naar een binnenactiviteit. Dat hier nog kansen liggen is zeker waar, dus hier gaan we in de toekomst mee aan de slag.”

“Van bedrijfsfeesten en teamuitjes, tot vrijgezellenfeesten en familie-uitjes. Grote groepen, kleine groepen, jongelui en senioren. Bowlen is voor alle generaties. En dat is meteen de kracht van het spelletje.”

Bowlen is een sport die de tand des tijds heeft doorstaan en nog steeds veel populariteit geniet. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw bowlingbedrijf onderscheidend, vernieuwend en actueel blijft? We spreken met Martijn Magermans van Restaurant Bowling Venray over zijn innovatieve bowlinghuis en -restaurant. 

Restaurant Bowling Venray 2.0
Martijn heeft misschien een klein bedrijf in de grensregio, maar denkt groots: “Op zich hebben we niet zo’n grote zaak. Met slechts acht bowlingbanen en verder weinig andere activiteiten, behoren we tot de kleinere bowlinghuizen in het land. Toch hebben we ons weten te onderscheiden door onze ambiance. Om onze gasten de beste gastbeleving te kunnen bieden, hebben we ons bedrijf in de coronaperiode volledig verbouwd, in een nieuw jasje gestoken en goed nagedacht over ons aanbod.” Martijn heeft ervoor gekozen om zijn zaak in te richten als een uitgaansgelegenheid met veel sfeer, goede verlichting en een kwalitatief goed aanbod van hapjes en drankjes, zoals cocktails en hippe speciaalbieren. Ook mogen de gasten goede en storingsvrije bowlingbanen, fijne bowlingballen en nette frisse bowlingschoenen verwachten. “Het resultaat: Restaurant Bowling Venray 2.0. De uitstraling van het bedrijf sluit nu nog beter aan bij onze visie en wat we doen, de tijd waar we in leven en de vraag van onze gasten. We kunnen nu voldoen aan de totaalbeleving waarvan wij denken dat de gast van vandaag ernaar op zoek is.”

Uniek foodconcept
Het bowlinghuis van Martijn is niet alleen onderscheidend dankzij de ambiance, maar ook vanwege het unieke foodconcept. “Waar veel bowlinghuizen alleen een grill-concept bieden, gaan wij een stapje verder,” legt Martijn uit. “Met een uitgebreide keuken bieden we verschillende arrangementen. Deze arrangementen zijn vrijwel allemaal gericht op de combinatie bowlen-eten. Van à la carte tot menu’s, van tapas tot mixed grill en van buffetten tot het klassieke tafel-grillconcept. We hebben het allemaal.” Martijn ziet zijn zaak dan ook graag als een restaurant met bowling, in plaats van een bowlinghuis met een restaurant.

Restaurant Bowling Venray bestaat al bijna 45 jaar. In 2013 heeft Martijn het stokje van zijn ouders overgenomen en sindsdien is hij samen met zijn moeder mede-eigenaar van zijn bowlinghuis. Martijn: “Mijn ouders hebben het fundament gelegd waar ik vandaag de dag op verder bouw.”

De appel valt niet ver van de boom
Martijns passie voor gastvrijheid komt dus niet van een vreemde. “Men zegt wel eens ‘de appel valt niet ver van de boom’ en dat is in ons geval niet anders,” aldus Martijn. Als jonge knaap groeide hij op in het bedrijf van zijn ouders, waar de interesse voor de horeca al vroeg werd gewekt. En die interesse is ook nu nog onverminderd groot. “De horeca is niet voor iedereen weggelegd, maar ik denk dat we het mooiste vak uitoefenen dat er is”, vertelt Martijn. “De horeca is de ziel van de maatschappij. Een plek waar mensen komen voor ontspanning, vertier en gezelligheid. We zijn trots dan we daaraan kunnen bijdragen.”

‘Bowlen is eigenlijk maar een suffe activiteit’
Martijn streeft er voortdurend naar om de bowlingervaring voor zijn gasten te verbeteren. En niet zonder reden: “Het is wellicht vreemd om van een bowlingexploitant te horen, maar bowlen op zich is eigenlijk maar een suffe activiteit. Kleed het helemaal uit, haal alle randzaken weg en er blijft niet zoveel over. Het is dus belangrijk dat je jouw bowlinghuis op de juiste manier aankleedt.” En daar besteedt Martijn veel aandacht aan. “Natuurlijk hebben we het standaard aanbod van het biertje, de cocktail, de biefstuk en vertier in de vorm van een uurtje bowlen. Maar wat we écht aanbieden is een stukje beleving. En kleine geluksmomenten voor onze gasten. Mensen komen voor een complete ervaring van een middag of avond uit. En die kunnen we hen bieden door onze aandacht en vakbekwaamheid.”

Martijn Magermans over Restaurant
Bowling Venray 2.0
Innovatie in de bowlingbranche

Scroll naar beneden

KHN Specials

Wat goed dat je onze specials wilt bekijken! Klik op het magazine om deze te openen.
Volledig scherm