KHN Specials

Wat goed dat je onze specials wilt bekijken! Klik op het magazine om deze te openen.

Scroll naar beneden

Concepten moeten kloppen van binnen en buiten.
En dat geldt in het zomerseizoen letterlijk.
Hoe ziet het terras van 2019 eruit?

De gastvrijheid
van rookvrij
Het rookvrije terras van 
Buitenplaats Kameryck
Toekomstmuziek?

“Roken is niet meer van deze tijd. Gezondheid is op alle vlakken een belangrijk onderwerp, dan wil ik daar ook aan bijdragen op deze manier. De reacties zijn vooral positief; rokers hebben er begrip voor en gasten ervaren het juist als gastvrij dat ze niet in de rook van anderen zitten. Het past bij Kameryck. Wij ondernemen zo veel mogelijk duurzaam en lokaal. Dan is het logisch om over een gezonde en rookvrije omgeving na te denken. Onze branche komt al vaak genoeg negatief in het nieuws. Hiermee kunnen we juist laten zien dat we een positief verschil maken.”

Regelgeving voor roken in de horeca gaat veranderen; per 1 juli 2022 moeten rookruimten sowieso verdwenen zijn. En misschien wordt dit zelfs eerder realiteit, maar dan via de rechter; de Hoge Raad doet 27 september 2019 uitspraak of de huidige regelgeving wel rechtmatig is. Is dat volgens de Hoge Raad niet het geval, dan zijn rookruimten per direct verboden. Roken in de buitenlucht en op het terras vallen buiten deze wetgeving. Volgens het preventieakkoord is een gedeeltelijk rookvrij terras een doel om na te streven. Iets voor jouw zaak? Bekijk de tips van Mark Haagen.

Veel kansen
met weinig
alcohol
Zero is the
new hero

De Nederlandse gast kiest vaker voor weinig of geen alcohol: weinig calorieën en suikers. En dat kan ook steeds makkelijker, want nieuwe en bestaande leveranciers spelen hierop in met een uitgebreid en divers aanbod. Wat zet jij op de menukaart? 

Steeds meer horecabedrijven maken van water een verrassend onderdeel van hun menukaart. Kraanwater is al jaren een omstreden onderwerp in de horeca. Moet je dit nu wel of niet gratis verstrekken? Het is tenslotte niet gratis, ook niet thuis uit de kraan. Maar het is ook een eenvoudige manier om meer service te bieden. Volgens Misset Horeca is de consumptie van gearomatiseerde waters de afgelopen 5 jaar met 60 procent gestegen. Kortom: er is een flinke markt voor water met een smaakje. Maak het eenvoudig zelf met fruitaroma’s, munt, limoen of komkommer en zet het in als “Water van de dag”. Alle combinaties zijn mogelijk. En je stimuleert de gast gelijk om meer water te drinken, gezonde tip!

Smaakwater lest de dorst

Grote biermerken ontwikkelen inmiddels al veelgeprezen alcoholvrije varianten van hun bieren. Kleinere brouwerijen in de omgeving pakken ook hun kans en hebben vaak een verrassend en geweldig goed aanbod. Mooi om naast elkaar in het assortiment te voeren dus. De gecombineerde trends van speciaal en alcoholvrij bier hebben namelijk geleid tot een explosie van lokale brouwerijen die verschillende en vaak heel goede bieren hebben ontwikkeld. Weinig food miles, een goed verhaal, volop smaak en weinig tot geen alcohol: de perfecte ingrediënten voor het terras van 2019.

Speciaalbiertjes 0.0

In het verleden was het altijd een probleem dat alcoholvrij gelijk stond aan voorspelbaar. Maar met de ontplofte Nederlandse cocktailcultuur is het geen moeite meer om een toffe huiscocktail te ontwikkelen met huisgemaakte siropen en kruiden uit eigen tuin voor een uniek aanbod. Of met gefermenteerde ingrediënten om de bite van alcohol die ontbreekt mee te compenseren.

Mocktails
“Roken op het terras?
     Zo ouderwets!”

Maak ook jouw terras (gedeeltelijk) rookvrij! 
Bekijk de tips van Mark Haagen in de video.

Daan Smeltzer van Stan & Co Utrecht
Bekijk de video!
Recept voor de populairste
en lekkerste mocktail 

Lees het bij Misset Horeca! Altijd op de hoogte van het laatste nieuws en de leukste trends. 

De zomer is de tijd van de verrassingen. Een mooie avond betekent een terras vol vrolijke gasten, een onverwachte bui kan gasten de zaak in jagen. De één komt een hapje eten, de ander kan de hele avond blijven borrelen. Kortom: het terras vraagt om een andere aanpak dan de ‘gewone’ bedrijfsvoering. Hoe maak je de menukaart zomerproof?

Tijdens het terrasseizoen begroet je vaak veel nieuwe gasten die impulsief bij je neerstrijken. Dat biedt natuurlijk mooie kansen om ze voor jou en je keuken te winnen. Maak op je terraskaart duidelijk waar je voor staat, welk concept je voert en welke gerechten de specialiteit van het huis zijn. En maak het jezelf en je team gemakkelijk. Met een minder uitgebreide menukaart voor het terras, maar wel met jouw signature dishes erop, weet je de gasten te verrassen. En wie weet kan je ze ook misschien wel verleiden om in de winter bij je te komen.

Klein maar fijn

In de zomer hebben veel gasten minder trek. Maak het mogelijk kleinere porties te bestellen en houd de menukaart licht en gezond. Bied bijvoorbeeld de keuze voor halve porties. Bovendien past het perfect in de sharing trend om meerdere kleinere gerechten te delen. Ook handig als je kleinere tafels op het terras hebt staan!.

Easy en fris: de gazpacho (of andere koude soep). Maar dan wel in een hip flesje, met een eigen etiket van de zaak. Zo worden de gasten weer even op een leuke manier herinnerd bij welk bedrijf ze van de zon zitten te genieten. Collector’s item, visitekaartje en signature dish ineen.

1.
Signature
Gazpacho
Terrasvariant
van signature
dishes
Tips voor de terrasmenukaart
Duurzame inrichting

Het terrasseizoen is een tijd van buiten leven, werken en ontspannen. Dat zou kunnen leiden tot een zwaardere belasting van de omgeving. Hoe beperken we onze impact op het milieu, zonder in te leveren op beleving?

Het kan!

Het is een van de meest besproken onderwerpen door milieuclubs en bewuste bezoekers: de terrasverwarming die heel vaak een beetje voor de mussen staat te stoken al er geen gasten zitten. Met een eenvoudige bewegingssensor is dat probleem in ieder geval opgelost: de heaters werken alleen als er ook daadwerkelijk gasten zijn. Goed voor het milieu en voor de energierekening.

Heaters
met
bewegingssensor

Meer tips voor de terrasdrankjes van 2019? 

Concepten moeten kloppen van binnen en buiten. En dat geldt in het zomerseizoen letterlijk. Hoe ziet het terras van 2019 eruit?

Het rookvrije terras van 
Buitenplaats Kameryck
De gastvrijheid
van rookvrij

Roken op het terras? Zo ouderwets. Buitenplaats Kameryck in Kamerik draait al sinds 2017 met een volledig rookvrij terras. Een kwestie van vooruit denken en je gevoel volgen, vindt eigenaar Mark Haagen.

“Roken is niet meer van deze tijd. Gezondheid is op alle vlakken een belangrijk onderwerp, dan wil ik daar ook aan bijdragen op deze manier. De reacties zijn vooral positief; rokers hebben er begrip voor en gasten ervaren het juist als gastvrij dat ze niet in de rook van anderen zitten. Het past bij Kameryck. Wij ondernemen zo veel mogelijk duurzaam en lokaal. Dan is het logisch om over een gezonde en rookvrije omgeving na te denken. Onze branche komt al vaak genoeg negatief in het nieuws. Hiermee kunnen we juist laten zien dat we een positief verschil maken.”

Toekomstmuziek?

Regelgeving voor roken in de horeca gaat veranderen; per 1 juli 2022 moeten rookruimten sowieso verdwenen zijn. En misschien wordt dit zelfs eerder realiteit, maar dan via de rechter; de Hoge Raad doet 27 september 2019 uitspraak of de huidige regelgeving wel rechtmatig is. Is dat volgens de Hoge Raad niet het geval, dan zijn rookruimten per direct verboden. Roken in de buitenlucht en op het terras vallen buiten deze wetgeving. Volgens het preventieakkoord is een gedeeltelijk rookvrij terras een doel om na te streven. Iets voor jouw zaak? Bekijk de tips van Mark Haagen.

“Roken op het terras?
     Zo ouderwets!”

Maak ook jouw terras (gedeeltelijk) rookvrij! Bekijk de tips van Mark Haagen.

Terrasvariant
van signature
dishes
Tips voor de terrasmenukaart

De zomer is de tijd van de verrassingen. Een mooie avond betekent een terras vol vrolijke gasten, een onverwachte bui kan gasten de zaak in jagen. De één komt een hapje eten, de ander kan de hele avond blijven borrelen. Kortom: het terras vraagt om een andere aanpak dan de ‘gewone’ bedrijfsvoering. Hoe maak je de menukaart zomerproof?

Tijdens het terrasseizoen begroet je vaak veel nieuwe gasten die impulsief bij je neerstrijken. Dat biedt natuurlijk mooie kansen om ze voor jou en je keuken te winnen. Maak op je terraskaart duidelijk waar je voor staat, welk concept je voert en welke gerechten de specialiteit van het huis zijn. En maak het jezelf en je team gemakkelijk. Met een minder uitgebreide menukaart voor het terras, maar wel met jouw signature dishes erop, weet je de gasten te verrassen. En wie weet kan je ze ook misschien wel verleiden om in de winter bij je te komen.

Klein maar fijn

In de zomer hebben veel gasten minder trek. Maak het mogelijk kleinere porties te bestellen en houd de menukaart licht en gezond. Bied bijvoorbeeld de keuze voor halve porties. Bovendien past het perfect in de sharing trend om meerdere kleinere gerechten te delen. Ook handig als je kleinere tafels op het terras hebt staan!.

Zero is the new hero
Veel kansen
met weinig
alcohol
Smaakwater lest de dorst

Steeds meer horecabedrijven maken van water een verrassend onderdeel van hun menukaart. Kraanwater is al jaren een omstreden onderwerp in de horeca. Moet je dit nu wel of niet gratis verstrekken? Het is tenslotte niet gratis, ook niet thuis uit de kraan. Maar het is ook een eenvoudige manier om meer service te bieden. Volgens Misset Horeca is de consumptie van gearomatiseerde waters de afgelopen 5 jaar met 60 procent gestegen. Kortom: er is een flinke markt voor water met een smaakje. Maak het eenvoudig zelf met fruitaroma’s, munt, limoen of komkommer en zet het in als “Water van de dag”. Alle combinaties zijn mogelijk. En je stimuleert de gast gelijk om meer water te drinken, gezonde tip!

De Nederlandse gast kiest vaker voor weinig of geen alcohol: weinig calorieën en suikers. En dat kan ook steeds makkelijker, want nieuwe en bestaande leveranciers spelen hierop in met een uitgebreid en divers aanbod. Wat zet jij op de menukaart? 

Speciaalbiertjes 0.0

Grote biermerken ontwikkelen inmiddels al veelgeprezen alcoholvrije varianten van hun bieren. Kleinere brouwerijen in de omgeving pakken ook hun kans en hebben vaak een verrassend en geweldig goed aanbod. Mooi om naast elkaar in het assortiment te voeren dus. De gecombineerde trends van speciaal en alcoholvrij bier hebben namelijk geleid tot een explosie van lokale brouwerijen die verschillende en vaak heel goede bieren hebben ontwikkeld. Weinig food miles, een goed verhaal, volop smaak en weinig tot geen alcohol: de perfecte ingrediënten voor het terras van 2019.

Mocktails

In het verleden was het altijd een probleem dat alcoholvrij gelijk stond aan voorspelbaar. Maar met de ontplofte Nederlandse cocktailcultuur is het geen moeite meer om een toffe huiscocktail te ontwikkelen met huisgemaakte siropen en kruiden uit eigen tuin voor een uniek aanbod. Of met gefermenteerde ingrediënten om de bite van alcohol die ontbreekt mee te compenseren.

Recept voor de populairste
en lekkerste mocktail 
Daan Smeltzer van Stan & Co Utrecht
Bekijk de video!

Stuur ons jouw beste, lekkerste, meest groovy Smaakwater of Mocktail recept! KHN bundelt de origineelste recepten als inspiratiebron voor de horeca en de gast. Mail ons o.v.v. Smaakwater!

Lees het bij Misset Horeca! 
Altijd op de hoogte 
van het laatste nieuws 
en de leukste trends. 

Het kan!
Duurzame inrichting

Het terrasseizoen is een tijd van buiten leven, werken en ontspannen. Dat zou kunnen leiden tot een zwaardere belasting van de omgeving. Hoe beperken we onze impact op het milieu, zonder in te leveren op beleving?

Heaters
met
bewegingssensor

Het is een van de meest besproken onderwerpen door milieuclubs en bewuste bezoekers: de terrasverwarming die heel vaak een beetje voor de mussen staat te stoken al er geen gasten zitten. Met een eenvoudige bewegingssensor is dat probleem in ieder geval opgelost: de heaters werken alleen als er ook daadwerkelijk gasten zijn. Goed voor het milieu en voor de energierekening.

1.
Signature
Gazpacho

Easy en fris: de gazpacho (of andere koude soep). Maar dan wel in een hip flesje, met een eigen etiket van de zaak. Zo worden de gasten weer even op een leuke manier herinnerd bij welk bedrijf ze van de zon zitten te genieten. Collector’s item, visitekaartje en signature dish ineen.